Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2013

11 Δεκεμβρίου : Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού.


Τα παιδιά έχουν δικαιώματα!Δικαίωμα στη φροντίδα, στην προστασία, στην αγάπη και το σεβασμό!Μπορεί σε κάποιες χώρες, ίσως και στη δική μας τα τελευταία χρόνια, να καταπατώνται βασικά δικαιώματα των παιδιών, όμως εμείς οι μεγάλοι θα πρέπει να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας, ώστε να δούμε όλα τα παιδικά μάτια να χαμογελούν. Τότε, ίσως μπορέσουμε να δούμε την ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον να ριζώνει. 
Η 11 Δεκεμβρίου που έχει καθιερωθεί να γιορτάζεται ως η Παγκόσμια Ημέρα Παιδιού, ας αποτελέσει την αφορμή ώστε να προβληματιστούμε όλοι μας, πολίτες και πολιτεία, γονείς και κοινωνία και ας αναλάβουμε τις ευθύνες που αναλογούν στον καθένα μας για την προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών.

Ας θυμηθούμε τι αναφέρει η Χάρτα των δικαιωμάτων των παιδιών: 



* Δικαιούμαι να έρθω στη ζωή. Δικαιούμαι να υπάρξω.
* Δικαιούμαι να μεγαλώσω σε έναν κόσμο χωρίς βία και φτώχεια.
* Δικαιούμαι να ζήσω σε έναν κόσμο που σέβεται και προστατεύει το φυσικό περιβάλλον.
* Δικαιούμαι να έχω ελεύθερη πρόσβαση στον μαγικό κόσμο της γνώσης.
* Δικαιούμαι να έχω ελεύθερο χρόνο και χώρο για να παίζω.
* Δικαιούμαι να μάθω τί είνα καλό για την σωματική και ψυχική μου υγεία.
* Δικαιούμαι να περνάω αρκετό χρόνο με τους γονείς μου.
* Δικαιούμαι να ζήσω με αθωότητα και ανεμελιά τα παιδικά μου χρόνια.
* Δικαιούμαι να ζήσω σε μιά κοινωνία που προστατεύει τα προσωπικά μου δεδομένα.
* Δικαιούμαι έναν κόσμο ανθρώπινο, δίκαιο και ειρηνικό. ΄Εναν κόσμο στον οποίο θα μεγαλώσουν αύριο τα δικά μου παιδιά.


Τα παιδιά έχουν δικαιώματα αλλά έχουν και ΦΩΝΗ!
Εσύ πόσες φορές έχεις στ'αλήθεια ανοίξει τ' αυτιά σου, για να την ακούσεις;
Παραθέτω τα λόγια ενός παιδιού που θα μπορούσε να είναι το δικό μας παιδί ( τα δανείστηκα από το διαδίκτυο ):

* Αν ζω μέσα στην κατανόηση, μαθαίνω να έχω υπομονή.
* Αν ζω μέσα στη δικαιοσύνη, μαθαίνω να είμαι δίκαιος.
* Αν ζω μέσα στην ασφάλεια, μαθαίνω να πιστεύω.
* Αν ζω μέσα στην κριτική, μαθαίνω να κατακρίνω.
* Αν ζω σε εχθρικό περιβάλλον, μαθαίνω να καυγαδίζω.
* Αν ζω μέσα στην ντροπή, μαθαίνω να αισθάνομαι ένοχος.
* Αν με δέχονται όπως είμαι, μαθαίνω να βρίσκω την αγάπη μέσα στον κόσμο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου